vrouw-weeft-naar-een-kindje-en-zijn-moeder.jpg
Terug

Betalingsorganisme en OCMW

Hier vind u alle nuttige informatie u betreffende.

Portaal

Als u nog geen toegang heeft tot uw portaal, neem dan contact op met onze klantendienst: 02/547.55.00.

Andere medewerkers die al toegang hebben tot het portaal, kunnen u toevoegen als gebruiker. Vul uw e-mailadres correct in, want het wordt gebruikt als uw identificatiesleutel in het portaal.

Ondertussen kunt u uw afgifteborderel invullen via de volgende link: paiement.ale-wallonie.sodexo.be/public-delivery-slip

FAQs

Mijn informatie en gegevens

Waar kan ik mijn identificatienummer van Pluxee terugvinden? 

Uw identificatienummer werd gecommuniceerd in de e-mail met de bevestiging van uw inschrijving.

Zorg ervoor dat u uw identificatienummer goed bewaart aangezien dit essentieel is om uw binnen Pluxee te kunnen identificeren. 

Terugbetaling van de PWA-cheques  

Hoe een afgifteborderel invullen?    

!Opgelet, gelieve het verschil te maken tussen het Edenred-borderel en het Pluxee-borderel voor het jaar 2023!    

Vervolledig de informatie in de desbetreffende velden/vakjes:  

    • Datum van afgifte 
    • Identificatienummer 
    • De gestructureerde mededeling voor betaling 
    • Contactpersoon 
    • E-mailadres en telefoonnummer 
    • Het aantal cheques 
    • Het totaal terug te betalen bedrag 

Hoe de terugbetaling van PWA-cheques verkrijgen?

Voor elk gepresteerd uur ontvangt de dienstverlener een PWA-cheque van de gebruiker. De dienstverlener stelt een batch samen dat hij vervolgens, afhankelijk van zijn statuut, moet indienen bij zijn betalingsorganisme of OCMW. Zorg ervoor dat er twee verschillende batches zijn voor Pluxee-cheques en Edenred-cheques.  

Volg de volgende stappen om de terugbetaling van uw cheques te verkrijgen: 

  1. Controleer de kwaliteit en de geldigheid van de PWA-cheques

    Voorafgaand de verzending van de cheques naar Pluxee, controleer dat: 

    • de geldigheidsdatum van de cheque steeds geldig is; 
    • de datum van de prestatie vermeld staat op de cheque; 
    • de naam, voornaam en het identificatienummer van het Nationaal Rijksregister van de dienstverlener vermeld staat op de cheque. 

     

  2. Sorteer de PWA-cheques

    Let op, zorg ervoor om een verschil te maken tussen het afgifteborderel van Edenred en het afgifteborderel van Pluxee voor het jaar 2023! De Edenred-cheques kunnen niet bezorgd worden aan Pluxee daar hier geen rekening mee gehouden kan worden en ook niet terugbetaald kan worden.  

    • De cheques dienen allemaal in dezelfde richting geplaatst worden geplaatst; 
    • De cheques kunnen niet worden geniet, geplooid of geknipt; 
    • Er mag niets aangegeven worden buiten de optische leeszone (geen stempel of andere vermelding); 
  3.  Bezorg de cheques aan Pluxee

    Bezorg de PWA-cheques aan Pluxee samen met het afgifteborderel op het volgende adres: 
    Pluxee - Dienst Terugbetaling - PWA Cheque
    55 Internationalelaan / Building L
    1070 Brussel

    De cheques moeten uiterlijk 6 maanden na het einde van de gebruikersgeldigheidsdatum terugbezorgd worden.

  4.  Sodexo voert controles uit alsook de terugbetaling 

Bij de ontvangst van een afgifte, controleert Pluxee of de uiterste datum voor het invoeren van de cheques gerespecteerd wordt en valideert vervolgens de overschrijving. Een vervallen cheque wordt niet terugbetaald. 

Als alle condities gerespecteerd zijn, zal Pluxee overgaan tot de terugbetaling.

In het geval van enige discrepantie met de informatie op het afgifteborderel, prevaleren de resultaten van de telling die door Pluxee zijn verkregen en is dit het authentieke bewijs. Echter, binnen 30 werkdagen na de datum van uitvoering van de overdracht door Pluxee, kan het betalingsorganisme/OCMW een schriftelijk verzoek tot controle indienen bij Pluxee via het contactformulier op onze site onder de rubriek klachten.

Hoe kan de terugbetaling van elektronische cheques worden verkregen?

Ga naar uw "Portaal voor betalingsagentschappen" om uw verzoeken voor terugbetaling van elektronische cheques in te voeren door de twee onderstaande stappen te volgen:

Stap 1 - Bereid het te importeren CSV-bestand voor.

Bij het ingeven van uw terugbetaling wordt u gevraagd een CSV-bestand te importeren waarin de serienummers van de cheques vermeld zijn. Kopieer de serienummers naar de eerste kolom van uw CSV-bestand.
U mag zelf de naam van het CSV-bestand kiezen.

Waar kunnen de serienummers gevonden worden?
Elke dag ontvangt u in uw e-box of via automatische integratie (afhankelijk van wat is overeengekomen met uw IT-afdeling) een bestand met de diensten van de vorige dag. In dit bestand vindt u de serienummers van de elektronische cheques.

Stap 2 - de terugbetaling ingeven
  • Log in op uw "Portaal voor betalingsagentschappen";
  • Ga naar de tab "Terugbetaling";
  • Kies "Elektronische terugbetaling";
  • Vul de contactgegevens in en de gegevens met betrekking tot de terugbetaling: aantal cheques, datum;
  • Importeer uw CSV-bestand door op de knop "Importeren" te klikken;
  • Klik op "Valideren" om uw terugbetaling af te ronden.
    • Er verschijnt een bericht op het scherm om u te informeren over de status van uw terugbetaling.

Document

pdf

Contactformulier

ik heb een vraag over…

Uw gegevens