nieuwe-PWA-cheque-1.jpg
Terug

20 november 2022

De nieuwe PWA-cheque

U heeft onlangs vernomen dat de nieuwe toekenning van de markt voor de PWA-cheque aan Sodexo wordt toegewezen vanaf 1 januari 2023. Het Forum en Sodexo werken nauw samen om de continuïteit van het systeem van de PWA-cheque te waarborgen. We doen er alles aan om de overstap zo soepel en gemakkelijk mogelijk te maken voor u. Samenvattend blijft het circuit van de PWA-cheque hetzelfde. In eerste instantie zullen alleen papieren cheques in omloop zijn. 


Lees de onderstaande elementen aandachtig om er weer over te weten. 

De cheques uitgegeven door Edenred

Edenred zal de continuïteit van zijn dienstverlening tijdens de overgang verzekeren. De cheques die in 2022 door hen worden uitgegeven, worden door Edenred zelf betaald te worden. Edenred zal dus verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de levenscyclus van al zijn cheques.

Voor de dienstverleners:

De huidige procedure blijft hetzelfde voor dienstverleners die hun PWA-cheques met het PWA-4-formulier moeten indienen bij hun betaalorganisme of OCMW. 

De dienstverlener heeft 2 maanden langer de tijd dan de vermelde geldigheidsdatum op de cheque voor het aanvragen van de terugbetaling. Er wijzigt niets. 

Er zal een nieuw PWA-3-formulier van Sodexo verschijnen (u kan deze in bijlage terugvinden of op ProximALE) : Er zal altijd et huidige formulier zijn voor PWA-cheques van Edenred en een nieuw formulier voor de PWA-cheques van Sodexo. U hoeft er alleen maar voor te zorgen dat u het formulier gebruikt dat overeenkomt met de PWA-cheques van Edenred of Sodexo.

Voor de gebruikers:

De cheques die gebruikers in 2022 hebben gekocht, kunnen worden gebruikt voor prestaties dat in 2023 worden uitgevoerd. Ze behouden hun geldigheid van 12 maanden. Aarzel niet om gebruikers te adviseren om alleen de cheques te bestellen die nodig zijn voor 2022 en voor te bestellen cheques in 2023 af te wachten tot januari om een bestelling te plaatsen bij Sodexo. Zo wordt er vermeden om zowel met PWA-cheques van Edenred alsook met PWA-cheques van Sodexo te moeten werken. 

De gebruikers en dienstverleners zullen een brief ontvangen om hun te informeren over deze wijzigingen. 

De cheques uitgegeven door Sodexo

De nieuwe PWA-cheque van Sodexo zal duidelijker en leesbaarder zijn. Vanaf 1 januari 2023 kunnen bestellingen voor PWA-cheques worden geplaatst bij Sodexo. 

Enige wijziging, het rekeningnummer van Sodexo voor het bestellen van PWA-cheques:

BE73 0689 4677 1860

Het PWA-1-formulier zal gewijzigd zijn voor 1 januari.

Wat de gebruikers betreft, zal de overdracht van de gegevens van Edenred worden verwerkt. De actieve gebruikers behouden het huidige gebruikersnummer. 

Wat de PWA-medewerkers betreft, jullie blijven de  belangrijke tussenpersoon voor de dienstverleneres en de gebruikers. Hun bezoeken aan het PWA vormen een belangrijk moment om hen te begeleiden in deze overgang en om de informatie door te geven. Om hun zo goed mogelijk te kunnen informeren, is het belangrijk dat u zoveel mogelijk e-mailadressen van de gebruikers en dienstverleners verzamelt. Deze e-mailadressen worden enkel gebruikt om belangrijke berichten over deze overgang te bezorgen. Er wordt geen reclame bezorgd.  

Hulpmiddelen om u te begeleiden:

  • Een affiche en brochures voor gebruikers en dienstverleners zijn in de maand van november toegestuurd via uw Teammanagers. Ze staan eveneens ter beschikking op ProximALE en deze kunnen steeds worden gedownload en afgedrukt in het PWA; 
  • Video-tutorials zullen beschikbaar zijn op de website;
  • Daarnaast worden er tijdens de teamvergaderingen aan het einde van het jaar een presentatie gemaakt van de nieuwe markt en de betrokken wijzigingen;
  • Een webinar zal worden ingepland met de mogelijkheid tot het herbekijken;
  • De Centrale Coördinatie FAQ blijft ter beschikking voor uw vragen. 

Hoe deze informatie overhandigen? 

  • De gebruikersbrochure: wanneer een gebruiker naar zijn PWA gaat om zich opnieuw in te schrijven, wanneer een kandidaat-gebruiker vragen komt stellen;
  • De dienstverlenersbrochure: bij het indienen van ALE-4-formulieren, wanneer een potentiële dienstverlener vragen stelt,...;
  • De website zal beschikbaar zijn vanaf 1 januari en kal al uw vragen beantwoorden;  
  • Video-tutorials zullen beschikbaar zijn om het programma beter te begrijpen. 

Nieuwigheden die eraan komen:

  • De te gebruiken documenten vanaf januari 2023 zullen binnenkort bezorgd worden;
  • Ter herinnering, een nieuw rekeningnummer zal beschikbaar zijn voor de bestellingen van PWA-cheques: BE73 0689 4677 1860 ;
  • Elektronische PWA-cheques zullen beschikbaar zijn in juni 2023 samen met een webapplicatie waarin gebruikers en dienstverleners makkelijk en dagelijks hun PWA-cheques kunnen beheren;
  • De agenten van de nieuwe klantendienst staan eveneens ter beschikking voor alle spelers van het PWA-programma vanaf 1 januari 2023 voor de nodige begeleiding en het beantwoorden van vragen.

Wees gerust, deze wijzigingen zullen het PWA-programma alleen maar vereenvoudigen en efficiënter maken. We doen ons uiterste best om u tijdens deze overgangsfase te ondersteunen. 

 

 

Krijg hulp

Vind u niet wat u zoekt?

Andere vragen? Neem contact met ons op via