Man-in-een-PWA.jpg
Terug

19 april 2023

Statuut nieuwe functionaliteiten

Het vergemakkelijken van uw dagelijks werk en en u de best mogelijke ervaring bieden, behoren tot onze belangrijkste doelstellingen. Hiervoor zijn verschillende nieuwe functionaliteiten ontwikkeld binnen het PWA-cheques.

Hier is de lijst van functionaliteiten die binnenkort worden ingevoerd.

Functionaliteiten die beschikbaar zijn vanaf augustus 2023:
  • Het is niet mogelijk om elektronische prestaties aan te maken waarvan de datum vóór 1 september valt.
  • Verandering van type dienstverlener / OCMW voor een dienstverlener: optie om het type dienstverlener te wijzigen en/of OCMW te veranderen en de datum in te voeren waarop de verandering ingaat.
  • Verschillende functionaliteiten in verband met elektronische cheques (deze zijn al zichtbaar in het portaal, maar kunnen pas vanaf 1 september worden gebruikt):
    • Zicht op de elektronische portefeuilles van de gebruikers;
    • Betwiste prestaties bekijken;
    • Onbetaalde prestaties bekijken;
    • Notificatie van betwiste en onbetaalde prestaties op de homepage.

Functionaliteiten die beschikbaar zijn vanaf april 2023:

Downloaden van de lijst van gebruikers

U kan de lijst van gebruikers rechtstreeks downloaden als Excel formaat (xlsx) in het medewerkers portaal.

Automatische verzending van facturen

De facturen worden automatisch verzonden naar rechtspersonen (als het e-mailadres gegeven werd).

Keuze van de vervaldatum van een autorisatie

Bij de creatie of hernieuwing van een autorisatie zal u de vervaldatum mogen kiezen.

Functionaliteiten die beschikbaar zijn vanaf maart 2023:

Automatische generatie van de PWA 1:
De in het systeem bekende gebruikersgegevens worden automatisch ingevuld in het PWA 1 formulier om om uw werk te vergemakkelijken.

Gebruikers beheren in het portaal:
U zal de mogelijkheid hebben om de lijst van gebruikers en dienstverleners te filteren en sorteren op basis van verschillende criteria. (Bv. vervaldatum van de autorisatie)

Veranderen van PWA-profiel zonder zich af te melden:
Momenteel moet een medewerker die toegewezen is aan meerdere PWA’s uitloggen, voordat ze zich kunnen aanmelden bij een van hun andere PWA's. Binnenkort zal het mogelijk zijn om van één PWA naar een ander over te schakelen zonder zich te moeten afmelden.

Toepassing van het veiligheidsbeleid van het Forem:

  • Twee-factor-authenticatie:

Om u in te loggen op het online portaal beschikt u van een wachtwoord die u gekozen heeft toen u uw account aanmaakte. Dit is de eerste factor van authenticatie.

Elk nieuw account dat wordt aangemaakt of elke nieuwe login via een nieuw apparaat of browser zal met een twee-factor-authenticatie gebeuren.

Wanneer u voor het eerst verbinding maakt op een apparaat, wordt er een unieke code (OTP) verzonden naar uw Forem e-mailadres (e-mailadres geregistreerd volgens het verzoek van het Forem). Deze code moet opnieuw gekopieerd worden tijdens de connectie op het platform en vertegenwoordigt de tweede authenticatie.

Deze unieke code zal enkel gevraagd worden tijdens de eerste verbinding op een apparaat (of browser). De volgende keren zal het wachtwoord voldoende zijn om toegang te krijgen tot het platform.

  • Automatisch uitloggen:

Voor veiligheidsredenen zal u automatisch uitgelogd worden na 10 minuten inactiviteit op uw medewerkers portaal. Dus wanneer u niet actief bent op de pagina voor meer dan 10 minuten zal u automatisch uitgelogd worden. Deze maatregel wordt genomen om uw persoonlijke gegevens, professionele gegevens en de gegevens die u moet gebruiken in het kader van uw werk te beschermen.

De veiligheidsmaatregelen kunnen bindend overkomen, maar ze worden opgelegd door het veiligheidsbeleid van het Forem en zorgen voor de veiligheid van de gegevens en het PWA-systeem.

Krijg hulp

Vind u niet wat u zoekt?

Andere vragen? Neem contact met ons op via